Marți, 19 Martie 2024

Știință, pasiune și implicare la Școala Primară ,,Ep. Dr. Alexandru Rusu”

Echipa Școlii Primare ,,Ep. Dr. Alexandru Rusu” a organizat la finalul lunii septembrie un eveniment de anvergură pentru învățământul maramureșean. Este un proiect  căruia școala s-a afiliat din dorința de a veni în sprijinul elevilor din oraș pasionați de cunoaștere, de descoperire. Ne referim la proiectul  Noaptea Cercetătorilor Europeni.

Noaptea Cercetătorilor Europeni 2019 a adus  știința în cele mai distractive forme ale sale și în acest an publicului curios.

Pe 27 și 28 septembrie, București devine Capitala Cunoașterii, iar „sateliții” săi, din  25 de orașe importante ale României, aduc Universul mai aproape!

Cu 26 de orașe mari din țară, ca o hartă astrală, România a fost o galaxie a cunoașterii pentru toți cei curioși și pasionați de știință, într-un eveniment desfășurat la nivel european, în toate statele membre.

Noaptea Cercetătorilor Europeni se înscrie în seria evenimentelor Marie Curie și își propune să arate publicului larg ce înseamnă să fii cercetător și cât de interesantă poate fi munca de cercetare. Proiectul se adresează minților curioase și tinerilor care doresc să înceapă o carieră în cercetare, oferind o mare varietate de activități științifice și educative.

Evenimentul oferă oamenilor de știință șansa de a intra în legătură cu publicul, iar vizitatorilor ocazia de a descoperi universul științei și oamenii din spatele experimentelor.

Primul eveniment Noaptea Cercetătorilor Europeni a fost organizat în 2005 şi a atras până acum peste 1,5 milioane de vizitatori.

Oamenii de știință și-au  prezentat  invențiile, experimentele și activitățile științifice, iar  cercetătorii au invitat publicul să ia parte la experimente inedite de laborator.

Activitățile propuse de către organizatori  participanților din Baia Mare în acest an au fost interactive, interesante și au prezentat într-o manieră accesibilă noțiuni științifice din diverse domenii.

Astfel, participanții au observat și au discutat despre elemente de astronomie, levitație magnetică, despre funcționarea motorului cu aburi, a mașinăriilor robotice acționate hidraulic. Prin rotație, precum în turul unui  ,,muzeu viu” , participanții de toate vârstele au putut să descopere literatura misterelor universale, elementele de bază ale scrimei, să participe activ la programare, robotică și jocuri în scratch. Dacă cineva a simțit nevoia să se relaxeze activ, a putut participa la un joc de cultură generală, la un curs de dans sau să danseze liber în curtea școlii.

Expozanții au fost persoane pasionate de educație nonformală, de cunoaștere și știință în formele ei atipice. Au prezentat proiecte spectaculoase: muzeolog Andrei Avram, prof. Anca Nădișan de la Logiscool, prof. Elena Hendre, prof. Georgiana Petreuș care au coordonat echipe de elevi de la CN Vasile Lucaciu Baia Mare, Alexandru Maghiar susținut de prof. Ioana Coza de la Școala Avram Iancu Baia Mare, Mihai Filip de la CN Vasile Lucaciu Baia Mare, Raul și Gyongyi Conicica de la Calliope Dance.

La finalul evenimentului s-au extras cele cincisprezece premii oferite de organizatori, demne de viitori cercetători.

Entuziasmul participanților, dorința de a parcurge toate atelierele propuse, susținerea profesorilor și a școlilor din oraș care au îndrumat elevii spre eveniment, buna organizare și mediatizarea, precum și echipa școlii organizatoare au contribuit la reușita evenimentului.

Director, prof. Nicoleta Petran